Skargi i wnioski
Skargi i wnioski
Ogólny opis
- Złożenie wniosku lub skargi dotyczącej pracy urzędu.
- Każdy obywatel ma prawo składania wniosków dotyczących między innymi:
- Poprawy organizacji urzędu.
- Wzmocnienia praworządności.
- Usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom.
- Ochrony własności.
- Lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Każdy obywatel ma także prawo składania skarg dotyczących między innymi:
- Zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez organy lub ich pracowników.
- Naruszenia praworządności.
- Naruszenia interesów skarżących.
- Przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
- Nienależytego załatwienia wniosku.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku.
Sposób dostarczania dokumentów
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej ePUAP- opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Przesłać za pomocą poczty elektronicznej (e-mail).
- Ustnie do protokołu.
- Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
- Skargi i wnioski należy kierować do:
- Kierownika urzędu - jeżeli dotyczą pracowników urzędu.
- Rady gminy/miasta - jeżeli dotyczą zadań lub działalności wójta / burmistrza / prezydenta lub kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
- Rady powiatu - jeżeli dotyczą zadań lub działalności starosty, zarządu powiatu, kierowników powiatowych służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych.
- Sejmiku województwa - jeżeli dotyczą zadań lub działalności zarządu i marszałka województwa.
- Wojewody - jeżeli dotyczą zadań zleconych.
Miejsce złożenia dokumentów w urzędzie
Skargę lub wniosek należy złożyć w Urzędzie Miasta Wodzisławia Śląskiego ul. Bogumińska 4B w Biurze Obsługi Klienta pok. 115 lub wysłać na adres:
Prezydent Miasta Wodzisławia Śląskiego
(lub Rada Miejska Wodzisławia Śląskiego)
ul. Bogumińska 4
44-300 Wodzisław Śląski
Prezydent Miasta Wodzisławia Śląskiego przyjmuje skargi i wnioski w ramach przyjęć klientów:
- we wtorki od godziny 8:00 do godziny 10:00
- w czwartki od godziny 16:00 do godziny 17:00
Zastępcy Prezydenta Miasta Wodzisławia Śląskiego przyjmują skargi i wnioski w ramach przyjęć klientów:
- w poniedziałek od godziny 13:00 do godziny 15:00
- w czwartki od godziny 16:00 do godziny 17:00
Uzgodnienie terminu i godziny spotkania następuje telefonicznie lub osobiście z pracownikiem obsługującym dany sekretariat.
Naczelnicy wydziałów, kierownicy biur i osoby zatrudnione na samodzielnych stanowiskach przyjmują skargi i wnioski w godzinach od 9:00 do 13:00.
Opłaty
Skargi i wnioski są wolne od opłat
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- O sposobie załatwienia skargi / rozpatrzenia wniosku zawiadamia się skarżącego / wnioskodawcę na piśmie w ciągu miesiąca od złożenia skargi / wniosku.
- W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin udzielenia odpowiedzi może ulec przedłużeniu. O zmianie terminu odpowiedzi oraz o przyczynach zwłoki Urząd jest zobowiązany poinformować Stronę.
- Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
- Drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP.
- Poprzez pocztę tradycyjną.
- Osobiście w siedzibie urzędu.
- O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku. W przypadku osobistego odbioru dokumentu strona musi posiadać dokument potwierdzający tożsamość (dowód osobisty lub paszport).
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Tryb odwoławczy
Tryb odwoławczy nie występuje.
Skargi i wnioski
- Na nienależyte załatwienie wniosku lub niezałatwienia wniosku w terminie przysługuje skarga, której sposób składania został opisany w niniejszej karcie.
- W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.
- W przypadku niezałatwienia skargi w terminie, organ właściwy do załatwienia skargi jest obowiązany zawiadomić skarżącego, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.).
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|