Elektroniczny Kontakt z Urzędem (ESP)
Elektroniczna Skrzynka PodawczaElektroniczna Skrzynka Podawcza
Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego
Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 roku w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (t.j. Dz.U.2018 poz. 180) Urząd Miasta Wodzisławia Śląskiego udostępnia Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie ePUAP.
Adres skrytki na platformie ePUAP: /umwodzislaw/SkrytkaESP
Korzystanie z usług urzędu w postaci elektronicznej należy zacząć od założenia skrzynki kontaktowej w systemie ePUAP. Umożliwia ona korespondencję z urzędem, sprawdzanie i załatwienie sprawy.
Wymagania dotyczące doręczania dokumentów elektronicznych niezbędnych do otrzymania przez nadawcę poświadczenia odbioru.
Dokumenty elektroniczne doręczane do Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej muszą być:
-
opatrzone bezpiecznym podpisem cyfrowym nadawcy tj. podpisem kwalifikowanym (wydanym przez jeden z podmiotów kwalifikowanych świadczących usługi certyfikacyjne), profilem zaufanym (możliwym do wygenerowania przez system ePUAP),
-
opatrzone zgodnymi z prawdą danymi osobowymi osoby składającej dokument (imię, nazwisko, adres zamieszkania, ewentualnie adres do korespondencji),
-
wolne od wszelkiego rodzaju wirusów komputerowych, koni trajańskich oraz innego szkodliwego oprogramowania.
Urzędowe poświadczenie odbioru.
Po złożeniu dokumentu elektronicznego (np.poprzez e-puap) zostanie wydane automatycznie Urzędowe Poświadczenie Odbioru. Poświadczenie takie będzie zawierać m.in.:
-
pełną nazwę Urzędu,
-
datę i godzinę doręczenia dokumentu elektronicznego,
-
datę i godzinę wytworzenia urzędowego poświadczenia odbioru.
Doręczanie dokumentów elektronicznych na nośnikach danych.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest elementem składowym systemu ePUAP, który zapewnia otrzymanie urzędowego poświadczenia odbioru na skrzynkę (konto w systemie ePUAP) nadawcy.
Wymagania i akceptowane formaty.
Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępnienia formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (t.j. Dz. U. 2018 poz. 180).
Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami, możliwy do doręczenia z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej, to 5 MB.
email: akmiecik@finn.pl tel.:42 235 20 70 , w dniu: 10‑04‑2012 12:32:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|